Rabu, 4 Mei 2011

Senyum

Assalamualaikum






Senyum,tak perlu kata apa-apa,

Senyum,tak perlu kata apa-apa.





TENGOK,lagu macam ni pun dah keluar untuk menggalakkan orang senyum ok!
Eh2,bukan saya emo la, cume berpesan.
Kenapa saya berpesan macam ni???
oK, begini ceritanya.....


Pada suatu hari, seorang kakak mithali telah pergi menjemput adiknye pulang dari mendengar ceramah..hehe. Sudah! Straight to the point jela ek.

Ok, hari ahad lepas, bonda dan ayahanda tercinta telah menghantar dua orang adik saya untuk menjalani aktiviti di surau sebelah rumah saya je pun.
Oleh kerana aktiviti tu habis pukul sebelas malam, jadi kakak dorang yang mithali ni la yang jadi mangsa untuk ambil dorang kat surau tu =.=.
Ni la adik2 saya yang kene pegi aktiviti tu




Saya tunggu la adik2 saya kat belakang surau dalam pukul sepuluh camtu,yela,jalan gelap, so saya pegila awal sikit.

Rupenye banyak ibu bapa yang tunggu anak masing2,yela,bahaya budak2 balik rumah malam-malam, sorang2 kan.

Back to our story,selama sejam jugakla saya menunggu,makcik2 kat situ, OMG! sombong sangat.

SENYUM PUN TAK NAK!

Tak senangduduk saya kat situ sambil doa cepatla aktiviti buda2 ni habis,saya nak balik ='(

Makcik, kalau senyum tu memang kene bayar ek sabab tu susah nak senyum???

Oh come on....



P/s : renung2kan,dan selamat beramal.hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan